SEM w Białymstoku

Pomagamy lokalnym biznesom zdobywać nowych klientów

Sprawdź ofertę
img dots

Docieraj z ofertą do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców

Właśnie wprowadziłeś do oferty nowy produkt lub usługę i chcesz poinformować o tym osoby, które nie są jeszcze Twoimi klientami? Prowadzisz biznes w Białymstoku i zależy Ci na tym, aby zwiększyć jego rozpoznawalność w mieście i okolicy?


Kampania SEM powinna Ci w tym pomóc! To precyzyjne, a przy tym przynoszące błyskawiczne efekty narzędzie, dzięki któremu zwiększysz widoczność oferty wśród ściśle określonej grupy odbiorców – mogą być to mieszkańcy Białegostoku i Podlasia. 


Jeśli jednak kampania ma być skuteczna, należy ją odpowiednio ustawić i skonfigurować, aby nie marnować budżetu na docieranie do osób niezainteresowanych ofertą. To zadanie możesz powierzyć nam – jesteśmy specjalistami w swoim fachu, czego dowodem są różnego rodzaju certyfikaty i tytuły, takie jak status partnera Google, który otrzymało tylko 3% najlepszych agencji interaktywnych w Polsce.  

SEM w Białymstoku

Co zyskujesz dzięki lokalnym działaniom SEM w Białymstoku?

Błyskawicznie docierasz do klienta

Na efekty kampanii SEM nie trzeba długo czekać tak jak w przypadku SEO. Linki reklamowe są widoczne w Google niemal natychmiast po uruchomieniu kampanii.

Adresujesz przekaz do ściśle określonej grupy docelowej

Kampanie SEM – zarówno te prowadzone w Google, jak i na Facebooku, można precyzyjnie targetować. Odbiorcami reklamy mogą być np. mieszkańcy Białegostoku.

Trafiasz do klienta zainteresowanego ofertą

Reklamy Google Ads pokazują się w odpowiedzi na frazy powiązane z Twoim biznesem np. „fryzjer Białystok” lub „restauracja meksykańska Białystok”. Dzięki temu trafiasz do osób potencjalnie zainteresowanych, tym co oferujesz.

Na czym polega SEM?

W teorii SEM (ang. Search Engine Marketing) to wszystkie działania promocyjne w wyszukiwarkach internetowych, a więc także SEO. Przyjęło się jednak określać tym terminem kampanie płatne – zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads i LinkedIn Ads.

Wbrew pozorom niełatwo jest przeprowadzić skuteczną kampanię SEM – czy to lokalnie w Białymstoku czy w szerszej skali. Oprócz budżetu konieczna jest również wiedza techniczna. Bez tego trudno osiągnąć zadowalający ROAS. To jeden z wielu powodów, dla których warto powierzyć koordynację kampanii doświadczonej agencji.

Użytkownik szuka w Google usług lub produktów, używając fraz takich jak „agencja SEM w Białystok” czy „kwiaciarnia Białystok Nowe Miasto”.

Twoja reklama pojawia się wśród wyników płatnych wyświetlających się na górze lub z boku wyszukiwani organicznych. Może ona przyjmować różne formy (szczegóły poniżej).

Zachęcający tekst lub zdjęcie (w przypadku reklam produktowych) sprawia, że użytkownik klika w link. Reklamodawca płaci za każde kliknięcie, ale jeśli produkt spełni oczekiwania klienta, jest duża szansa na konwersję.

Kampanie SEM dla firm w Białymstoku. Co możemy zaproponować?

  • Reklamy tekstowe – wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania oraz poniżej nich. Są linkami, które kierują na Twoją witrynę i zawierają nagłówek oraz opis.
  • Reklamy produktowe – wyświetlają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Ich atutem są zdjęcia i ceny produktów widoczne z poziomu wyszukiwarki, które skutecznie przyciągają uwagę użytkownika.
  • Reklamy graficzne – reklamy w formie banerów i gifów. Wyświetlają się na stronach współpracujących z Google (GDN, czyli Google Display Network).
  • Co jeszcze? Kampanie wideo, Discovery, Performance Max lub generujące połączenia. Porozmawiajmy o tym, co możemy razem zrobić!

Jeśli się z nami skontaktujesz, doradzimy jaki typ kampanii SEM najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego lokalnego biznesu w Białymstoku.

Przykładowy scenariusz:

Kampania SEM
w Białymstoku

dots

Załóżmy, że prowadzisz Hotel ze SPA w Białymstoku i chcesz docierać zarówno do mieszkańców, jak i odwiedzających miasto turystów. Oto jak może w tym przypadku wyglądać kampania SEM:

  • Możemy uruchomić kampanię elastyczną w Google Ads na frazy takie jak „masaż Białystok” czy „wieczór panieński Białystok”. Stargetujemy kampanię tak, aby docierała wyłącznie do mieszkańców regionu.
  • Równolegle możemy uruchomić kampanię adresowaną do gości hotelowych. Wtedy wśród wytypowanych fraz mogą się znaleźć wyrażenia takie jak „gdzie się zatrzymać Białystok”, „wygodny hotel Białystok” itp.

Nie musimy ograniczać się wyłącznie do działań Google Ads. W tym konkretnym przypadku powinna również zadziałać kampania Facebook Ads zilustrowana atrakcyjnymi zdjęciami hotelu. Możemy również sprawić, aby wizytówka hotelu lepiej pozycjonowała się w Google Maps.

Co jeszcze możemy Ci zaoferować?

Wizytówki

Oferujemy kompleksowe wsparcie w zarządzaniu wizytówkami firm w Google, które wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. W ramach usługi Profil Firmy Google (wcześniej Google Moja Firma) oferujemy działania, które pomagają lepiej pozycjonować wizytówkę Twojej firmy.

Kampanie SEM

Prowadzimy kampanie płatne w Google Ads, FB Ads i LinkedIn Ads w ujęciu lokalnym i szerszym. W trakcie trwania kampanii optymalizujemy jej działanie, aby uzyskać jak najwyższy ROAS i najefektywniej wydać budżet mediowy.

Wdrożenie Cookiebot

Zapewniamy wdrożenie platformy do zarządzania zgodami użytkowników na pliki cookies, w tym uruchomienie widżetu zgodnego z aktualnymi przepisami RODO, który pozwoli Ci istnieć w sieci bez ryzyka wysokich kar finansowych.

Wdrożenie GA4

Oferujemy także wdrożenie Google Analytics 4 – nowej platformy analitycznej, która pozwala agregować i analizować dane dotyczące m.in. Twoich kampanii digitalowych lub konwersji na stronie.

Skontaktuj się z nami!

Prowadzisz biznes w Białymstoku i chcesz uruchomić kampanię SEM? Wypełnij formularz, abyśmy mogli porozmawiać.

FAQ - SEM Białystok

Kiedy warto zainwestować w kampanię SEM?

Zawsze, gdy chcesz szybko dotrzeć z ofertą do konkretnej grupy odbiorców. Zarówno kampanie Google Ads, jak i Facebook Ads są widoczne niemal natychmiast po uruchomieniu. Co więcej, da się je skonfigurować tak, aby wyświetlały się użytkownikom o określonych zainteresowaniach lub miejscu zamieszkania. Mogą to być np. mieszkańcy Białegostoku.

Na czym polega różnica między SEM a SEO?

Technicznie rzecz biorąc SEO jest jednym z obszarów SEM, czyli marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Potocznie terminem SEO określa się jednak działania organiczne, natomiast SEM rozumie się jako działania płatne – nie tylko w wyszukiwarkach takich jak Google, ale również na innych platformach.

SEO czy SEM? Co wybrać?

Większości biznesów rekomendujemy działania kompleksowe łączące SEO i SEM. SEO wymaga czasu, dlatego warto wspierać je kampaniami SEM. Gdy uda się wypozycjonować stronę na kluczowe frazy organiczne, można zmniejszyć budżet na Google Ads lub przekierować go do innych kanałów. Wiele zależy jednak od specyfiki firmy. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z artykułami sezonowymi np. dekoracjami bożonarodzeniowymi, powinieneś skupić się przede wszystkim na SEM. W okresach intensywnej sprzedaży – takich jak przedświąteczna zakupowa gorączka czy Black Friday – najlepsze efekty przynoszą kampanie płatne.