SEM w Łodzi

Pomagamy lokalnym biznesom zdobywać nowych klientów

Sprawdź ofertę
img dots

Docieraj z ofertą do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców

Zależy Ci na tym, aby szybko wypromować nowy produkt lub usługę? Prowadzisz firmę w Łodzi lub okolicach i chcesz, aby Twoja oferta docierała do mieszkańców właśnie tego regionu, bo to oni mogą stać się Twoimi klientami?

 

A gdyby Twoja strona wyświetlała się na samej górze wyników wyszukiwań Google na frazy ściśle powiązane z Twoim produktem lub usługą, a jej odbiorcami byli wyłącznie mieszkańcy Łodzi i okolic? Dzięki SEM da się zrealizować ten cel. Wystarczy uruchomić kampanię Google Ads i odpowiednio ją skonfigurować. To zadanie możesz powierzyć nam – od lat prowadzimy kampanie płatne w Google Ads, a także FB Ads i LinkedIn Ads zarówno w skali lokalnej, jak i szerszej. Za każdym razem dokładamy wszelkich starań do optymalizacji kampanii, aby uzyskać możliwie jak najwyższy ROAS.

SEM w Łodzi

Co zyskujesz dzięki lokalnym działaniom SEM w Łodzi?

Błyskawicznie docierasz do klienta

Efekty kampanii SEM, w przeciwieństwie do SEO, są widoczne natychmiast po jej uruchomieniu. To świetny sposób na szybkie wypromowanie produktu lub usługi.

Adresujesz przekaz do ściśle określonej grupy docelowej

Zarówno kampanie Google Ads jak i Facebook Ads można ustawić tak, aby docierały do mieszkańców konkretnego regionu np. Łodzi.

Trafiasz do klienta zainteresowanego ofertą

Linki reklamowe Google Ads wyświetlają się na określone zapytania np. „fryzjer Łódź” lub „restauracja włoska Łódź”. Twoja oferta trafia więc do osób, które poszukują usług lub produktów z Twojej oferty.

Na czym polega SEM?

SEM to skrót od słów Search Engine Marketing. Dosłownie rzecz ujmując, jest to marketing w wyszukiwarkach internetowych obejmujący wszystkie działania promocyjne, a więc również SEO. Potocznie terminem SEM określa się jednak działania płatne. Przede wszystkim Google Ads, czasem również płatne kampanie w mediach społecznościowych – na Facebooku, Instagramie czy LinkedIn.

Kluczem do skutecznej kampanii SEM, czy to w Łodzi czy w innym regionie, jest jej odpowiednia konfiguracja i optymalizacja. Należy starannie określić grupę docelową, czas trwania kampanii, jej lokalizację i szereg innych czynników. Jeśli tego nie dopilnujesz, ryzykujesz przepaleniem budżetu. M.in. z tego powodu warto powierzyć kampanię SEM w Łodzi doświadczonej agencji takiej jak MegaMarketing.

Użytkownik wpisuje do wyszukiwarki zapytanie dotyczące usług lub produktów – np. „agencja SEM w Łodzi” lub „sklep zoologiczny Łódź”.

Wśród wyników płatnych pojawia się link do Twojej strony (strony głównej lub konkretnego produktu z oferty). Może mieć on różne formaty.

Użytkownik wchodzi na stronę, zaintrygowany chwytliwym hasłem lub zdjęciem reklamy. Każdy klik jest płatny, ale jeśli kampania zostanie odpowiednio zoptymalizowana, może osiągnąć bardzo wysoką konwersję.

Kampanie SEM dla firm w Łodzi. Co możemy zaproponować?

  • Reklamy tekstowe – wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania oraz poniżej nich. Są linkami, które kierują na Twoją witrynę i zawierają nagłówek oraz opis.
  • Reklamy produktowe – wyświetlają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Ich atutem są zdjęcia i ceny produktów widoczne z poziomu wyszukiwarki, które skutecznie przyciągają uwagę użytkownika.
  • Reklamy graficzne – reklamy w formie banerów i gifów. Wyświetlają się na stronach współpracujących z Google (GDN, czyli Google Display Network).
  • Co jeszcze? Kampanie wideo, Discovery, Performance Max lub generujące połączenia. Porozmawiajmy o tym, co możemy razem zrobić!

Jeśli się z nami skontaktujesz, doradzimy jaki typ kampanii SEM najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego lokalnego biznesu w Łodzi.

Przykładowy scenariusz:

Kampania SEM
w Łodzi

dots

Załóżmy, że prowadzisz antykwariat w Łodzi i działasz zarówno online, jak i offline. Oto jak możemy wypromować Twoje usługi z pomocą działań SEM:

  • Reklama produktowa – sprawimy, że Twoje produkty (wraz ze zdjęciami i cenami) będą wyświetlać się na samej górze wyników wyszukiwania Google w odpowiedzi na określone frazy. Dzięki temu reklamy będą trafiać do osób potencjalnie zainteresowanych konkretnymi tytułami lub gatunkami literackimi.
  • Reklama tekstowa – aby zwiększyć świadomość o sklepie stacjonarnym możemy również uruchomić reklamy tekstowe na frazy powiązane z lokalizacją twojego biznesu np. „Antykwariat Łódź”, „Księgarnia Łódź” itp.

Uruchomienie kampanii w Google Ads to nie wszystko. Przed jej rozpoczęciem zadbamy także o wyróżniające się kreacje (content tekstowy, grafiki itp.) oraz UX stron docelowych, aby osiągnąć możliwie jak największą konwersję. Równolegle możemy również promować Twoją ofertę w social mediach np. na Facebooku, aby zwiększyć zasięg kampanii.

Co jeszcze możemy Ci zaoferować?

Wizytówki

Oferujemy kompleksowe wsparcie w zarządzaniu wizytówkami firm w Google, które wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. W ramach usługi Profil Firmy Google (wcześniej Google Moja Firma) oferujemy działania, które pomagają lepiej pozycjonować wizytówkę Twojej firmy.

Kampanie SEM

Prowadzimy kampanie płatne w Google Ads, FB Ads i LinkedIn Ads w ujęciu lokalnym i szerszym. W trakcie trwania kampanii optymalizujemy jej działanie, aby uzyskać jak najwyższy ROAS i najefektywniej wydać budżet mediowy.

Wdrożenie Cookiebot

Zapewniamy wdrożenie platformy do zarządzania zgodami użytkowników na pliki cookies, w tym uruchomienie widżetu zgodnego z aktualnymi przepisami RODO, który pozwoli Ci istnieć w sieci bez ryzyka wysokich kar finansowych.

Wdrożenie GA4

Oferujemy także wdrożenie Google Analytics 4 – nowej platformy analitycznej, która pozwala agregować i analizować dane dotyczące m.in. Twoich kampanii digitalowych lub konwersji na stronie.

Skontaktuj się z nami!

Prowadzisz biznes w Łodzi i chcesz uruchomić kampanię SEM? Wypełnij formularz, abyśmy mogli porozmawiać.

FAQ - SEM Łódź

Kiedy warto zainwestować w kampanię SEM

Za każdym razem, gdy zależy Ci na szybkim dotarciu do klientów i spodziewasz się, że możesz ich znaleźć w internecie. Kampanie Google Ads i Facebook Ads umożliwiają bardzo precyzyjne określenie grupy docelowej. Oferują też wiele różnych formatów, dzięki czemu znalezienie takiego, który będzie pasował do Twojego biznesu, nie powinno być problemem.

Czym SEM różni się od SEO?

SEO to organiczne działania w wyszukiwarkach internetowych polegające na optymalizacji witryny, tak aby wyświetlała się możliwie jak najwyżej na określone frazy kluczowe. Jest to dość czasochłonny proces w odróżnieniu od kampanii płatnych nazywanych potocznie SEM. Są one widoczne od razu po uruchomieniu i wyświetlają się w wyszukiwarce aż do wyczerpania budżetu reklamowego. Powodzenie kampanii zależy od jej odpowiedniej konfiguracji i optymalizacji.

Od czego zacząć promocję biznesu w internecie? SEO czy SEM?

Najlepiej prowadzić te działania równolegle, a więc optymalizować stronę pod SEO i jednocześnie zwiększać widoczność za pomocą kampanii płatnych. Wiele zależy jednak od specyfiki biznesu. Przykładowo, dla sklepów internetowych z ofertą sezonową kluczowe są właśnie kampanie SEM. Pozwalają one błyskawicznie zwiększyć zasięgi w konkretnym momencie – na przykład tuż przed majówką, gdy sprzedajemy akcesoria ogrodowe.