SEM w Szczecinie

Pomagamy lokalnym biznesom zdobywać nowych klientów

Sprawdź ofertę
img dots

Docieraj z ofertą do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców

Chcesz, aby klienci – zarówno obecni, jak i potencjalni – możliwie jak najszybciej dowiedzieli się o nowych produktach lub usługach, które pojawiły się w Twojej ofercie? A może zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności firmy wśród mieszkańców Szczecina i okolic?

W obu tych przypadkach warto rozważyć uruchomienie kampanii SEM. Pozwoli Ci ona szybko wypromować stronę w wyszukiwarce Google. Co ważne, reklama będzie wyświetlać się tylko wtedy, gdy użytkownik wpisze do wyszukiwarki frazę powiązaną z Twoją ofertą. Dzięki temu nie marnujesz zasobów na docieranie do osób, których nie interesują Twoje usługi i produkty. Jeśli chcesz, możemy zaprogramować kampanię tak, aby pokazywała się wyłącznie mieszkańcom określonego miasta lub województwa – np. Szczecina.  

SEM w Szczecinie

Co zyskujesz dzięki lokalnym działaniom SEM w Szczecinie?

Błyskawicznie docierasz do klienta

SEM przynosi znacznie szybsze efekty niż SEO. Linki reklamowe są widoczne praktycznie od razu po uruchomieniu kampanii.

Adresujesz przekaz do ściśle określonej grupy docelowej

Kampanie SEM dają możliwość precyzyjnego targetowania. Dzięki temu docierasz z przekazem do osób o określonych cechach, zainteresowaniach i miejscu zamieszkania.

Trafiasz do klienta zainteresowanego ofertą

Linki reklamowe Google Ads wyświetlają się w odpowiedzi na frazy związane z Twoją ofertą. Mogą to być zapytania takie jak "Szczecin akcesoria do telefonów” czy „Najlepsze hotele w Szczecinie”.

Na czym polega SEM?

W teorii SEM (Search Engine Marketing) obejmuje wszystkie działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych, w tym także SEO. W praktyce termin SEM odnosi się głównie do kampanii płatnych z wykorzystaniem narzędzi takich jak Google Ads, Facebook Ads, czy LinkedIn Ads.

Choć narzędzia umożliwiające uruchomienie kampanii SEM są ogólnodostępne, osiągnięcie satysfakcjonującego ROAS nie jest łatwe. Sukces zależy od wielu czynników m.in. właściwej konfiguracji kampanii, jej optymalizacji i regularnego monitorowania efektów. Właśnie dlatego warto skorzystać z usług sprawdzonej agencji i powierzyć to zadanie doświadczonym specjalistom.

Klienci wpisują do wyszukiwarki Google zapytania dotyczące Twojej oferty. Mogą one brzmieć następująco "agencja SEM Szczecin" czy "Szczecin gdzie z dzieckiem".

Twoja reklama pojawia się w wynikach płatnych na górze lub z boku wyników organicznych. Link reklamowy może przybierać różne formaty (szczegóły poniżej).

Użytkownik zachęcony treścią reklamy klika w link. Każde kliknięcie wiąże się z opłatą, jednak jeśli kampania będzie odpowiednio prowadzona, jest szansa na osiągnięcie wysokiej konwersji.

Kampanie SEM dla firm w Szczecinie. Co możemy zaproponować?

  • Reklamy tekstowe – wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania oraz poniżej nich. Są linkami, które kierują na Twoją witrynę i zawierają nagłówek oraz opis.
  • Reklamy produktowe – wyświetlają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Ich atutem są zdjęcia i ceny produktów widoczne z poziomu wyszukiwarki, które skutecznie przyciągają uwagę użytkownika.
  • Reklamy graficzne – reklamy w formie banerów i gifów. Wyświetlają się na stronach współpracujących z Google (GDN, czyli Google Display Network).
  • Co jeszcze? Kampanie wideo, Discovery, Performance Max lub generujące połączenia. Porozmawiajmy o tym, co możemy razem zrobić!

Jeśli się z nami skontaktujesz, doradzimy jaki typ kampanii SEM najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego lokalnego biznesu w Szczecinie.

Przykładowy scenariusz:

Kampania SEM
w Szczecinie

dots

Załóżmy, że prowadzisz antykwariat w Szczecinie i chcesz docierać zarówno do mieszkańców miasta i okolic, jak i klientów z innych części kraju, ponieważ masz również sklep internetowy.

W takim przypadku moglibyśmy zacząć od uruchomienia dwóch kampanii – produktowej, ogólnopolskiej, która wyświetlałaby się internautom po wpisaniu do wyszukiwarki określonego tytułu z oferty, oraz lokalnej, której zadaniem byłoby zwiększenie świadomości marki wśród mieszkańców Szczecina i województwa Zachodniopomorskiego. Ta druga pokazywałaby się na frazy takie jak „antykwariat Szczecin”, „używane książki Szczecin itp.

Równolegle możemy zadbać o pozycjonowanie wizytówki sklepu w Google Maps, aby zwiększyć rozpoznawalność Twojego biznesu wśród mieszkańców Szczecina oraz przybywających do miasta turystów.

Co jeszcze możemy Ci zaoferować?

Wizytówki

Oferujemy kompleksowe wsparcie w zarządzaniu wizytówkami firm w Google, które wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. W ramach usługi Profil Firmy Google (wcześniej Google Moja Firma) oferujemy działania, które pomagają lepiej pozycjonować wizytówkę Twojej firmy.

Kampanie SEM

Prowadzimy kampanie płatne w Google Ads, FB Ads i LinkedIn Ads w ujęciu lokalnym i szerszym. W trakcie trwania kampanii optymalizujemy jej działanie, aby uzyskać jak najwyższy ROAS i najefektywniej wydać budżet mediowy.

Wdrożenie Cookiebot

Zapewniamy wdrożenie platformy do zarządzania zgodami użytkowników na pliki cookies, w tym uruchomienie widżetu zgodnego z aktualnymi przepisami RODO, który pozwoli Ci istnieć w sieci bez ryzyka wysokich kar finansowych.

Wdrożenie GA4

Oferujemy także wdrożenie Google Analytics 4 – nowej platformy analitycznej, która pozwala agregować i analizować dane dotyczące m.in. Twoich kampanii digitalowych lub konwersji na stronie.

Skontaktuj się z nami!

Prowadzisz biznes w Szczecinie i chcesz uruchomić kampanię SEM? Wypełnij formularz, abyśmy mogli porozmawiać.

FAQ - SEM Szczecin

Kiedy warto zainwestować w kampanię SEM?

Zawsze gdy, chcesz szybko dotrzeć do określonej grupy użytkowników internetu. Jesteśmy w stanie sprofilować kampanię tak, aby wyświetlała się osobom o konkretnych zainteresowaniach oraz miejscu zamieszkania. Dzięki temu masz szansę zwiększyć rozpoznawalność marki zarówno w skali ogólnopolskiej, jak i lokalnej, czyli w Szczecinie i okolicach.

Na czym polega różnica między SEM a SEO?

Oba terminy – zarówno SEO jak i SEM – odnoszą się do marketingu w wyszukiwarkach internetowych. Przez SEO rozumiemy jednak wyłącznie organiczne działania, które mają na celu naturalne pozycjonowanie witryny na określone słowa kluczowe. Natomiast SEM obejmuje również kampanie płatne, takie jak Google Ads czy Facebook Ads.

SEO czy SEM? Co wybrać?

Zazwyczaj rekomendujemy Klientom równoległe działania SEO i SEM. Optymalizacja SEO jest dość czasochłonnym procesem, dlatego początkowo warto wspierać ją kampaniami SEM. Wiele zależy jednak od tego, w jakiej branży działasz. Przykładowo, w sektorze e-commerce kampanie SEM prowadzi się niezależnie od tego, czy strona jest dobrze wypozycjonowana czy nie. Bywają niezbędne zwłaszcza w okresach intensywnej sprzedaży np. przed Bożym Narodzeniem.