SEM w Olsztynie

Pomagamy lokalnym biznesom zdobywać nowych klientów

Sprawdź ofertę
img dots

Docieraj z ofertą do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców

W Twojej ofercie pojawił się nowy produkt lub usługa i chcesz, aby klienci (zarówno Ci obecni, jak i potencjalni) możliwie jak najszybciej się o tym dowiedzieli? Prowadzisz firmę w Olsztynie i dążysz do tego, aby zwiększyć jej popularność wśród okolicznych mieszkańców?  
Rozwiązaniem może być kampania SEM, z pomocą której błyskawicznie wypromujesz swoją stronę w Google (i nie tylko). Co ważne kampania będzie trafiać do osób zainteresowanych Twoją ofertą i można ją również skonfigurować tak, aby reklamy widzieli wyłącznie mieszkańcy określonego regionu np. Olsztyna i okolic.


Najlepsze efekty przynoszą kampanie SEM optymalizowane przez specjalistów, którzy doskonale znają narzędzia takie jak Google Ads i Facebook Ads. Z pomocą eksportów masz szansę osiągnąć znacznie wyższy ROAS niż gdybyś wdrażał kampanię sam. Doświadczenie specjalistów Mega Marketing potwierdzają referencje dotychczasowych klientów oraz  status partnera Google, który otrzymuje tylko 3% najlepszych agencji interaktywnych w Polsce.  

SEM w Olsztynie

Co zyskujesz dzięki lokalnym działaniom SEM w Olsztynie?

Błyskawicznie docierasz do klienta

Efekty kampanii SEM pojawiają się znacznie szybciej niż w przypadku SEO. Kampania staje się widoczna niemal natychmiast po uruchomieniu.

Adresujesz przekaz do ściśle określonej grupy docelowej

Kampanie SEM mają opcję precyzyjnego targetowania. Dzięki temu mogą docierać do osób o określonych zainteresowaniach i miejscu zamieszkania – np. mieszkańców Olsztyna.

Trafiasz do klienta zainteresowanego ofertą

Linki reklamowe Google Ads wyświetlają się po wpisaniu fraz powiązanych z Twoją ofertą. Mogą być to zapytania takie jak „Olsztyn akcesoria do łazienki” czy „kluby w Olsztynie”.

Na czym polega SEM?

Według oficjalnej definicji SEM (ang. Search Engine Marketing) obejmuje wszystkie działania marketingowe w wyszukiwarkach internetowych, również działania organiczne, czyli SEO. Zazwyczaj przez SEM rozumie się jednak kampanie płatne – nie tylko Google Ads, ale także Facebook Ads, LinkedIn Ads itd.

Narzędzia umożliwiające uruchomienie kampanii SEM są dostępne dla każdego, ale w praktyce niełatwo jest uzyskać zadowalającą konwersję i dotyczy to zarówno lokalnych działań SEM w Olsztynie, jak i tych w większej skali. Sukces kampanii zależy od szeregu różnych czynników – należy zadbać o jej odpowiednią konfigurację, a następnie regularnie monitorować efekty i dokonywać niezbędnych optymalizacji. Z tego powodu lepiej zaufać sprawdzonej agencji i zdać się na doświadczenie specjalistów.

Użytkownik wpisuje do Google zapytanie powiązane z Twoją ofertą, korzystając z fraz takich jak „agencja SEM Olsztyn” czy „Olsztyn gdzie z dzieckiem”.

Link do Twojej strony pojawia się wśród wyników płatnych znajdujących się na górze lub z boku wyników organicznych. Reklama może przyjmować różne formaty (szczegóły poniżej).

Użytkownik klika w link zachęcony treścią reklamy lub towarzyszącym jej zdjęciem (dotyczy reklam produktowych). Każde kliknięcie jest płatne, ale jeśli kampania zostanie odpowiednio zoptymalizowana, może osiągnąć wysoką konwersję.

Kampanie SEM dla firm w Olsztynie. Co możemy zaproponować?

  • Reklamy tekstowe – wyświetlają się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania oraz poniżej nich. Są linkami, które kierują na Twoją witrynę i zawierają nagłówek oraz opis.
  • Reklamy produktowe – wyświetlają się na samej górze lub z boku wyników wyszukiwania. Ich atutem są zdjęcia i ceny produktów widoczne z poziomu wyszukiwarki, które skutecznie przyciągają uwagę użytkownika.
  • Reklamy graficzne – reklamy w formie banerów i gifów. Wyświetlają się na stronach współpracujących z Google (GDN, czyli Google Display Network).
  • Co jeszcze? Kampanie wideo, Discovery, Performance Max lub generujące połączenia. Porozmawiajmy o tym, co możemy razem zrobić!

Jeśli się z nami skontaktujesz, doradzimy jaki typ kampanii SEM najlepiej sprawdzi się w przypadku Twojego lokalnego biznesu w Olsztynie.

Przykładowy scenariusz:

Kampania SEM
w Olsztynie

dots

Załóżmy, że prowadzisz salon mody ślubnej w Olsztynie i zależy Ci na tym, aby docierać przede wszystkim do mieszkańców Olsztyna i mieszkańców województwa warmińsko-mazurskiego.

W takim przypadku najlepsze efekty przyniesie zapewne kampania produktowa, dzięki której zdjęcia Twoich artykułów będą widoczne już z poziomu wyszukiwarki. Możemy skonfigurować ją tak, aby reklamy wyświetlały się w odpowiedzi na frazy opisujące wygląd wymarzonej sukni np. „suknia rybka z rozcięciem” albo „suknia ślubna boho rustykalna”. Dzięki temu produkty dopasowane do opisu będą pokazywać się klientkom z Olsztyna zainteresowanym właśnie takim rodzajem sukni.

Równolegle możemy uruchomić kampanię Facebook Ads, którą także skierujemy do kobiet z Warmii i Mazur. W tym przypadku warto, aby ilustrowały ją przykuwające oko zdjęcia sukien i dodatków.

Co jeszcze możemy Ci zaoferować?

Wizytówki

Oferujemy kompleksowe wsparcie w zarządzaniu wizytówkami firm w Google, które wyświetlają się w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w Google Maps. W ramach usługi Profil Firmy Google (wcześniej Google Moja Firma) oferujemy działania, które pomagają lepiej pozycjonować wizytówkę Twojej firmy.

Kampanie SEM

Prowadzimy kampanie płatne w Google Ads, FB Ads i LinkedIn Ads w ujęciu lokalnym i szerszym. W trakcie trwania kampanii optymalizujemy jej działanie, aby uzyskać jak najwyższy ROAS i najefektywniej wydać budżet mediowy.

Wdrożenie Cookiebot

Zapewniamy wdrożenie platformy do zarządzania zgodami użytkowników na pliki cookies, w tym uruchomienie widżetu zgodnego z aktualnymi przepisami RODO, który pozwoli Ci istnieć w sieci bez ryzyka wysokich kar finansowych.

Wdrożenie GA4

Oferujemy także wdrożenie Google Analytics 4 – nowej platformy analitycznej, która pozwala agregować i analizować dane dotyczące m.in. Twoich kampanii digitalowych lub konwersji na stronie.

Skontaktuj się z nami!

Prowadzisz biznes w Olsztynie i chcesz uruchomić kampanię SEM? Wypełnij formularz, abyśmy mogli porozmawiać.

FAQ - SEM Olsztyn

Kiedy warto zainwestować w kampanię SEM?

Kampania SEM sprawdzi się w sytuacji, gdy zależy Ci na szybkim dotarciu do ściśle określonej grupy odbiorców. Możemy ją stargetować tak, aby wyświetlała się w odpowiedzi na frazy powiązane z Twoją ofertą (Google Ads) lub była adresowana do osób o ściśle sprecyzowanych zainteresowaniach (Facebook Ads czy LinkedIn Ads). Istnieje również możliwość targetowania pod kątem lokalizacji, dzięki czemu bez trudu dotrzesz z ofertą do mieszkańców Olsztyna i okolic.

Na czym polega różnica między SEM a SEO?

Zarówno SEO, jak i SEM to marketing w wyszukiwarkach internetowych. SEO obejmuje jednak wyłącznie działania organiczne, mające na celu naturalne wypozycjonowanie strony na określone frazy kluczowe. Do SEM zaliczają się także działania płatne takie jak Google Ads.

SEO czy SEM? Co wybrać?

W idealnym scenariuszu najlepiej byłoby prowadzić te działania równolegle, a więc organicznie pozycjonować witrynę i w międzyczasie wspomagać ją kampaniami SEM. Wiele zależy jednak od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz. Jeśli jest to sklep internetowy, działania SEM mogą okazać się niezbędne. Szczególnie jeśli oferujesz artykuły sezonowe, takie jak akcesoria ogrodowe. Z pomocą kampanii Google Ads łatwo wypromujesz je w strategicznych momentach.